Strona główna Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Loretańskiej | Wydawnictwo i Sklep | Rekolekcje w Loretto | Parafia pw. Matki Bożej Różańcowej




O nas

 

Nasza grupa jest bardzo kameralna. W jej skład wchodzi dwanaścioro dzieci, w tym 7 dziewczynek i 5 chłopców. W naszej przedszkolnej przygodzie s. Marcelina i s. Dominika towarzyszą nam co dzień Czterolatki chodzą do przedszkola drugi rok, więc coraz lepiej się znają i nawiązują przyjaźnie. 4-latki przychodzą do przedszkola bardzo chętnie i uczestniczą w różnych zabawach i zajęciach. Bardzo lubią wykonywać prace plastyczne z zastosowaniem różnych technik. Wiele radości sprawia im nauka tańców oraz śpiewanie piosenek. Dziewczynki lubią zabawę w kąciku kuchennym, a chłopcy tworzą piękne budowle z klocków i bawią się w „majsterkowicza”. Każdy dzień w przedszkolu to nowe wyzwania i doświadczenia. 4-latki starają się być miłe i koleżeńskie, dzięki czemu atmosfera w grupie jest wspaniała.


Plan dnia

RAMOWY PLAN DNIA

 

  6.30 - 8.15 Oczekiwanie na dzieci, zabawy  wg indywidualnych potrzeb dzieci

 

  8.15 - 8.30 Poranne ćwiczenia, przygotowanie do śniadania

 

  8.30 - 9.00 Śniadanie

 

  9.00 - 9.30 Modlitwa w kaplicy, zajęcia dydaktyczne

 

  9.30 - 10.15 Zabawy dowolne w sali

 

10.15 - 10.30 Drugie śniadanie

 

10.30 - 11.30 Spacer, zabawy na placu zabaw, przygotowanie do obiadu

 

11.30 - 12.15 Obiad

 

12.15 - 14.00 Leżakowanie

 

14.00 - 14.20 Przygotowanie do podwieczorku

 

14.20 - 14.45 Podwieczorek

 

15.15 - 17.00 Odbiór dzieci, zabawy swobodne w sali lub na placu zabaw, praca indywidualna z dziećmi.


Zamierzenia dydaktyczne

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

Marzec 2020

na podstawie programu „Nowa Trampolina czterolatka”

 

Tydzień : Bawimy się kolorami

  • Poznaje właściwości baniek mydlanych.
  • Rozpoznaje i nazywa kolory tęczy.
  • Miesza kolory, uzyskując nowe barwy.
  • Ogląda reprodukcje obrazów i wypowiada się na ich temat.
  • Maluje farbami, lepi z plasteliny, wykleja.

Tydzień : Poznajemy instrumenty

  • Wygrywa rytm na instrumentach niekonwencjonalnych.
  • Nazywa niektóre instrumenty muzyczne. Rozpoznaje ich brzmienie.
  • Reaguje ruchem na zmiany w muzyce.
  • Wskazuje kierunek dochodzenia dźwięku.
  • Śpiewa proste piosenki.

Tydzień : Szukamy wiosny

  • Nazywa aktualną porę roku i opowiada o jej cechach charakterystycznych.
  • Chętnie obserwuje przyrodę.
  • Zna cykliczne następstwo pór roku.
  • Słucha tekstów literackich i zadaje pytania dotyczące ich treści.
  • Myśli logicznie. Rozwiązuje zagadki.
  • Łączy w pary rymujące się wyrazy.
  • Stara się dbać o prawidłową wymowę głosek i wyrazów.

Tydzień : Wiosenne porządki

  • Wie, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć. Zakłada proste hodowle.
  • Wie, jakie prace wykonuje się wiosną w ogrodzie.
  • Rozpoznaje symbole zjawisk atmosferycznych.
  • Rozpoznaje i nazywa niektóre sprzęty gospodarstwa domowego.
  • Wie, że podczas korzystania z urządzeń elektrycznych, trzeba zachować zasady bezpieczeństwa.

Matematyczna:

  • Przelicza, wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności.
  • Porównuje liczebność zbiorów.
  • Rozpoznaje i nazywa figury geometryczne.
  • Porównuje wielkość przedmiotów.
  • Mierzy długość za pomocą kroków.

Katecheza

  • Umiem odróżnić dobro od zła. (31 i 33)
  • Czasem jest mi smutno. Jezus jest wtedy ze mną. (36)
  • Zawsze mówię prawdę. (37)
  • Cisza jest ważna. (41)

Plan zajęć dodatkowych

 

Dzień tygodnia Zajęcia

Godzina

poniedziałek

katecheza

j.angielski

taniec

godz. 9.00 - 9.20

godz. 14.00 - 14.20

godz. 14.20 - 14.35

wtorek

 szachy

godz. 14.00 - 14.30

środa

j.angielski

taniec

godz. 14.00 - 14.20

godz. 14.20 - 14.35

czwartek

plastyka

rytmika

godz. 10.00 - 11.00

godz. 14.30 - 14.50

piątek

gimnastyka

godz. 10.45 - 11.05