Strona główna Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Loretańskiej | Wydawnictwo i Sklep | Rekolekcje w Loretto | Parafia pw. Matki Bożej Różańcowej




 

O nas

Jesteśmy grupą 6- latków. Bardzo się lubimy i zgodnie razem bawimy. W naszej grupie jest 9 dziewczynek i 8 chłopców. Nasze wychowawczynie to pani Ewa i pani Monika. Dzień rozpoczynamy poranną gimnastyką. Po śniadaniu, na zajęciach słuchamy i wypowiadamy się na temat opowiadań i wierszy, doskonalimy umiejętność czytania, piszemy literki, liczymy, rysujemy, wycinamy. Z zapałem poznajemy świat i uczymy się wielu ciekawych i mądrych rzeczy. Chętnie też uczestniczymy w zajęciach dodatkowych. Codziennie wychodzimy na spacer lub bawimy się na placu zabaw.

Odpoczywając po pysznym obiedzie słuchamy muzyki relaksacyjnej, bajek, opowiadań. Chętnie pełnimy obowiązki dyżurnego. Dbamy o porządek w sali, łazience i szatni.Codziennie wspólnie modlimy się w kaplicy zakonnej, rozmawiamy na temat opowiadań biblijnych.

Bardzo lubimy słuchać czytanych na głos książek. Niektórzy z nas są już czytelnikami. Mamy też czas na wspólną rozmowę i zabawę. Lubimy budować z klocków, rysować, śpiewać, grać w gry planszowe i rozwiązywać ciekawe zadania. Każdy dzień w przedszkolu przynosi wiele radosnych chwil i niespodzianek.

 

Plan dnia

 

6.30 – 8.15

Oczekiwanie na dzieci, zabawy dowolne

8.15 – 8.30

Poranne ćwiczenia,
przygotowanie do śniadania

8.30 – 9.00

Śniadanie

9.00 – 10.20

Zajęcia dydaktyczne I i II z przerwą na zabawę

10.20 – 10.30

Drugie śniadanie

10.30 – 11.50

Spacer lub zabawy na przedszkolnym placu zabaw, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne

11.50 – 12.00

Przygotowanie do obiadu

12.00 – 12.30

Obiad

12.30 – 13.00

Odpoczynek, czytanie Pisma Świętego w kaplicy

13.00 – 15.00

Praca indywidualna, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne, przygotowanie do podwieczorku

15.00 – 15.30

Podwieczorek

 

15.30 – 17.00

Odbiór dzieci, zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw

 


 

Zamierzenia dydaktyczne

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w grupie 6-latków,

na podstawie programu „Nowa Trampolina sześciolatka”

Wydawnictwo PWN

 

                                                              MAJ 2020

Mieszkam w Polsce

  • Kształtowanie poczucia patriotyzmu i przywiązania do swojej ojczyzny
  • Budzenie szacunku i utrwalanie wizerunku symboli narodowych
  • Praca z tekstem literackim, utrwalanie treści Legendy o Lechu, Czechu i Rusie
  • Prezentacja herbu Warszawy, poznanie różnych zabytków stolicy
  • Wirtualna wycieczka do Muzeum Powstania Warszawskiego – rozwijanie zainteresowania historyczną przeszłością Polaków, odwiedzenie miejsca pamięci narodowej
  • Praca z mapą Polski – utrwalanie nazw i położenia regionów historyczno-geograficznych naszego kraju
  • Dostrzeganie piękna naszej ojczyzny
  • Rozwijanie zdolności plastycznych

 

Na wsi

  • Wzbogacenie wiadomości na temat nazw i wyglądu zwierząt z wiejskiego podwórka
  • Poznanie korzyści płynących z hodowli zwierząt
  • Rozwijanie umiejętności odzwierciedlania rzeczywistości w formie plastycznej
  • Prezentacja litery k, K drukowanej i pisanej, uzupełnianie modeli wyrazowych, ćwiczenia fonemowe, rozwijanie umiejętności czytania i pisania
  • Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej
  • Jak powstaje miód – poszerzanie wiedzy przyrodniczej, odkrywanie znaczenia pszczół, docenianie wartości odżywczych miodu
  • Doskonalenie logicznego myślenia i umiejętności kojarzenia

 

W zoo

  • Wzbogacenie wiedzy o zwierzętach zamieszkujących ogród zoologiczny
  • Budzenie pozytywnego stosunku do zwierząt
  • Wdrażanie do pracy nad tekstem literackim
  • Rozwijanie sprawności manualnych
  • Utrwalanie nazw zwierząt w kontekście przygotowania do nauki czytania i pisania, zabawy z literami
  • Rozwijanie umiejętności posługiwania się symbolami, wyobraźni i kreatywnego myślenia
  • Zabawy umuzykalniające – doskonalenie pamięci i wyobraźni dźwiękowej, uwrażliwienie na rytm
  • Rozwiązywanie quizu na temat zwierząt zamieszkujących zoo
  • Wycieczka do zoo online

 

Święto mamy, święto taty

  • Wzbudzanie pozytywnych, pełnych życzliwości i szacunku relacji między dziećmi i rodzicami
  • Wzmacnianie więzi rodzinnych
  • Zachęcanie do podejmowania obowiązków domowych, uwrażliwianie na konieczność niesienia pomocy rodzicom w domu
  • Inspirowanie do kreatywnego myślenia, rozwijanie sprawności manualnej
  • Prace plastyczno – techniczne wykonane w celu sprawienia radości bliskim
  • Kształtowanie umiejętności dostrzegania prawidłowości w układach elementów
  • Tworzenie kompozycji według określonych reguł
  • Rozwijanie zainteresowania czytaniem i pisaniem, prezentacja drukowanej i pisanej litery r, R, ćwiczenia syntezy i analizy sylabowej i głoskowej, pisanie litery r po śladzie, czytanie wyrazów i krótkich zdań
  • Nauka piosenki i wierszyka z okazji zbliżającego się Dnia Matki

Zabawy ruchowe

  • Doskonalenie orientacji w schemacie ciała, zabawy doskonalące zmysł równowagi i zwinność, ćwiczenia rąk i stóp, dużych grup mięśniowych, wyrabianie nawyku prawidłowej postawy ciała
  • Zabawy rzutne, ćwiczenia w kozłowaniu piłką i inne z wykorzystaniem piłki
  • Ćwiczenia bieżne i skoczne, z elementem chodzenia na czworakach

 

Działania religijne

  • Zachęcanie do wspólnej modlitwy rodzinnej
  • Dobry Jezu, Ciebie kocham, miłosierdziu Twemu ufam
  • Pamiętamy ważne słowa: Maryja to Polski Królowa
  • Za rodziców dziękujemy, zawsze im pomagać chcemy
  • Kościół często odwiedzamy, bo w nim Boga spotykamy

 

Opracowała: Ewa Krzywkowska

 

 

Plan zajęć dodatkowych

Dzień tygodnia

Zajęcia

Godzina

poniedziałek

katecheza

taniec

j. angielski

 godz. 11.30 - 12.00

godz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

wtorek

szachy  godz. 13.00 -13.30

środa

 taniec

j. angielski

godz. 13.00 -13.30

godz. 13.30 - 14.00

czwartek

plastyka

rytmika

godz. 11.00 - 12.00

godz. 15.05 - 15.35

piątek

gimnastyka

godz. 10.00 - 10.30