Strona główna Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Loretańskiej | Wydawnictwo i Sklep | Rekolekcje w Loretto | Parafia pw. Matki Bożej Różańcowej




 

O nas

Jesteśmy grupą 6- latków. Bardzo się lubimy i zgodnie razem bawimy. W naszej grupie jest 9 dziewczynek i 8 chłopców. Nasze wychowawczynie to pani Ewa i pani Monika. Dzień rozpoczynamy poranną gimnastyką. Po śniadaniu, na zajęciach słuchamy i wypowiadamy się na temat opowiadań i wierszy, doskonalimy umiejętność czytania, piszemy literki, liczymy, rysujemy, wycinamy. Z zapałem poznajemy świat i uczymy się wielu ciekawych i mądrych rzeczy. Chętnie też uczestniczymy w zajęciach dodatkowych. Codziennie wychodzimy na spacer lub bawimy się na placu zabaw.

Odpoczywając po pysznym obiedzie słuchamy muzyki relaksacyjnej, bajek, opowiadań. Chętnie pełnimy obowiązki dyżurnego. Dbamy o porządek w sali, łazience i szatni.Codziennie wspólnie modlimy się w kaplicy zakonnej, rozmawiamy na temat opowiadań biblijnych.

Bardzo lubimy słuchać czytanych na głos książek. Niektórzy z nas są już czytelnikami. Mamy też czas na wspólną rozmowę i zabawę. Lubimy budować z klocków, rysować, śpiewać, grać w gry planszowe i rozwiązywać ciekawe zadania. Każdy dzień w przedszkolu przynosi wiele radosnych chwil i niespodzianek.

 

Plan dnia

 

6.30 – 8.15

Oczekiwanie na dzieci, zabawy dowolne

8.15 – 8.30

Poranne ćwiczenia,
przygotowanie do śniadania

8.30 – 9.00

Śniadanie

9.00 – 10.20

Zajęcia dydaktyczne I i II z przerwą na zabawę

10.20 – 10.30

Drugie śniadanie

10.30 – 11.50

Spacer lub zabawy na przedszkolnym placu zabaw, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne

11.50 – 12.00

Przygotowanie do obiadu

12.00 – 12.30

Obiad

12.30 – 13.00

Odpoczynek, czytanie Pisma Świętego w kaplicy

13.00 – 15.00

Praca indywidualna, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne, przygotowanie do podwieczorku

15.00 – 15.30

Podwieczorek

 

15.30 – 17.00

Odbiór dzieci, zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw

 


 

Zamierzenia dydaktyczne

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w grupie 6-latków,

na podstawie programu „Nowa Trampolina sześciolatka”

Wydawnictwo PWN

 

Czerwiec 2020

 

Dzień Dziecka

  • Uświadomienie dzieciom przysługujących im praw
  • Wdrażanie do nazywania swoich uczuć
  • Rozumienie, że dzieci z różnych stron świata mogą różnić się od siebie wyglądem zewnętrznym, ale lubią robić podobne rzeczy
  • Rozwijanie sprawności manualnych
  • Zapoznanie z polskim tańcem narodowym – Polonezem
  • Zapoznanie z drukowaną i pisaną literką ‘g’ i ‘G’, budowanie modeli wyrazów, oznaczanie głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, ćwiczenia syntezy i analizy sylabowej i głoskowej, pisanie litery ‘g’ po śladzie, czytanie wyrazów

Świat owadów

  • Poznanie środowiska przyrodniczego: łąki – roślinność i mieszkańcy
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania kwiatów
  • Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy słuchowej wyrazów, doskonalenia analizy sylabowej i głoskowej
  • Zapoznanie z drukowaną i pisaną literką ‘h’ i ‘H’, budowanie modeli wyrazów, oznaczanie głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, ćwiczenia syntezy i analizy sylabowej i głoskowej, pisanie litery ‘h’ po śladzie, czytanie wyrazów
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania zjawisk przyrodniczych
  • Poznanie sposobów przekazywania wiadomości dawniej i dziś
  • Poznanie znaczenia pracy listonosza

Uroki lata

  • Utrwalenie wiadomości na temat żywiołów – woda, ogień, powietrze, ziemia
  • Rozwijanie wyobraźni
  • Rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności o przyszłość życia na Ziemi
  • Wdrażanie do przestrzegania własnych zachowań w sytuacjach zagrożenia
  • Rozwijanie zainteresowań polską kulturą ludową
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej

Wakacje tuż – tuż

  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • Rozumienie konieczności podjęcia nauki w szkole
  • Nazywanie pomieszczeń w szkole
  • Doskonalenie techniki czytania ze zrozumieniem
  • Wdrażanie zasad kulturalnego wypoczynku
  • Poznawanie i nazywanie narzędzi pisarskich dawniej i dziś
  • Zapoznanie z różnymi regionami Polski i ich położeniem na mapie

Pojęcia matematyczne

  • Kształtowanie poczucia rytmu
  • Rozwijanie zainteresowań pomiarem czasu, rodzajami zegarów
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania godziny
  • Utrwalenie, ćwiczenie poznanych cyfr, zapoznanie z poprawną pisownią cyfry 10
  • Proste działania matematyczne (dodawanie, odejmowanie)
  • Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Doskonalenie orientacji w schemacie ciała

Działania religijne - katecheza

  • Jezus dał Ducha Pocieszyciela, który me serce rozwesela
  • Idzie Jezus razem z nami, w procesji Go uwielbiamy
  • Jezu bardzo Cię prosimy, pomóż zmieniać nasze czyny
  • Choć wakacji nadszedł czas, Jezus zawsze czeka nas

Zabawy ruchowe

  • Rozwijanie sprawności ruchowej w zabawie – rozumienie poleceń, reakcja na sygnał
  • Ćwiczenia kształtujące duże partie mięśni
  • Ćwiczenia kształtujące mięśnie tułowia – skłony, skręty
  • Zabawy skoczne, na czworaka
  • Ćwiczenia wyprostne



Opracowała: Monika Stasiak

Plan zajęć dodatkowych

Dzień tygodnia

Zajęcia

Godzina

poniedziałek

katecheza

taniec

j. angielski

 godz. 11.30 - 12.00

godz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

wtorek

szachy  godz. 13.00 -13.30

środa

 taniec

j. angielski

godz. 13.00 -13.30

godz. 13.30 - 14.00

czwartek

plastyka

rytmika

godz. 11.00 - 12.00

godz. 15.05 - 15.35

piątek

gimnastyka

godz. 10.00 - 10.30